Porsuk’a bağımlılık sürüyor
Eskişehir’in içme ve kullanma suyu ihtiyacı Porsuk Barajı üzerinden karşılanıyor. Son yıllarda yaşanan kuraklık, yağış rejimindeki değişim ve su seviyelerindeki düşüş ise alternatif kaynak ihtiyacını daha görünür hale getirdi.
Protokol imzalanmıştı
ESKİ ile DSİ arasında yaklaşık 5 yıl önce imzalanan protokol kapsamında, Çifteler Sakaryabaşı kaynaklarının Eskişehir’in içme suyu ihtiyacında alternatif kaynak olarak değerlendirilmesi hedeflenmişti.
Projede süreç uzadı
Ancak aradan geçen sürede projede beklenen ilerleme sağlanamadı. Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, geçtiğimiz süreçte planlama ihalesinin neden halen yapılmadığını gündeme taşımıştı.
Planlamada sonra doğru
DSİ 3. Bölge Müdürü Kağan Şan ise planlama çalışmalarında sona yaklaşıldığını söyledi.Şan, planlama sürecinin tamamlanmasının ardından proje aşamasına geçileceğini belirtti.
Porsuk’ta doluluk yüzde 45’e çıktı
Geçtiğimiz yıl yüzde 30’un altına kadar gerileyen Porsuk Barajı’ndaki doluluk oranı yeniden yükselerek yüzde 45 seviyesine ulaştı. Kunduzlar Barajı’nda doluluk oranı yüzde 100’e ulaşırken, Çatören Barajı’nda ise seviyenin yüzde 70’ler civarında…
Kuyulara sayaç zorunluluğu
Şan, Sakaryabaşı çevresindeki yaklaşık 11 bin hektarlık koruma alanında bulunan kuyular için sayaç zorunluluğu getirildiğini söyledi. Şan: “Sayacı takılan kuyular aktif olacak, diğerleri ise aktif değil.”