Hak gitti, maaşlar düştü

Özel sektör öğretmenleri, 2014 yılına kadar kamudaki meslektaşlarından daha düşük ücret alamıyordu. Ancak bu düzenlemenin kaldırılmasıyla birlikte öğretmen maaşları patronların insafına bırakıldı ve ücretlerde ciddi bir gerileme yaşandı.

Mevsimlik işçi gibi öğretmenlik

Mevsimlik işçiler gibi her yıl 1 Eylül - 31 Ağustos arası çalışıyor, yılsonunda sözleşme yenilemek zorunda kalıyoruz. Patronlar ise bizi doğrudan işten çıkarmak yerine, 'Sözleşmen bitti, yenilemiyorum' bahanesinin arkasına sığınıyor.

Eksik prim, yarım maaş

Dershanelerin dönüşüm sürecinde "merdiven altı" diye tabir ettiğimiz yeni okullarda çok ciddi hak gaspları oluştu. Sigorta primleri eksik yatan, pandemi döneminde asgari ücretin bile altında maaş alan arkadaşlarımız oldu.

Öğretmenlerin iki temel talebi

Öğretmenlerin temel talebi, 2014 yılında kaldırılan taban maaş hakkının yeniden yasaya kazandırılması. Bir diğer talep ise sendikal örgütlenmenin önündeki engellerin kaldırılması ve eğitim çalışanları için ayrı bir iş kolu oluşturulması.

Açlık grevine başladılar

Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası'nın çağrısıyla 14 Haziran’da Ankara’da buluşan mülakat mağduru ve özel sektör öğretmenleri, atama hakkı ve taban maaş taleplerinin karşılanmaması üzerine açlık grevi başlattı.

Ayşen Gürcan randevu vermek zorunda kaldı!

Tıknazoğlu, AK Parti Eskişehir Milletvekili ve TBMM Milli Eğitim Komisyonu Başkanı Ayşen Gürcan'ın daha önce öğretmenler, işverenler ve ilgili kurumları bir araya getirme sözü verdiğini ancak görüşme taleplerinin uzun süre karşılıksız kaldığını söyledi.

Sendikanın komisyonun toplanması yönündeki çağrısının ardından Gürcan'ın öğretmen temsilcileriyle görüşmeyi kabul ettiği belirtildi.