ÜRÜNLER PARA ETMİYOR!

Grup sözcüsü Burak Kuşan, doğa koşulları ve artan maliyetlerin çiftçiyi zor durumda bırakmasının yanında üreticinin yalnız bırakıldığını vurguladı. Kuşan, “En büyük mücadele, ürünün para etmemesi” dedi.

MALİYET 2 KAT ARTTI!

Üreticiler, TÜİK’in açıkladığı enflasyon verileri ile maliyetleri karşılaştırdı. Konuya ilişkin Kuşan, “TMO, arpaya %16, buğdaya %22 oranında artış verdi. Maliyet %50 arttı. Bu oranla çiftçi nasıl ayakta kalacak?” dedi.

SÖZDE DEĞİL ÖZDE DESTEK ŞART!

Tarım ve Orman Başkanlığının açıklamalarını hedefe alan Kuşan, “’Hububat fiyatlarında güncelleme yapılmayacak, destekleme miktarları artırılacak’ dediler. Çiftçi destek adı altında verilen kaynaklarla ayakta kalmak istemiyor, sadaka istemiyor” dedi.

KAZANAN KİMDİR?

TMO ve ETB’nin açıkladığı buğday ve arpa fiyatları karşısında yaşanan mağduriyeti anlatan Kuşan, “Çiftçi, ürününü daha düşük fiyatlardan satmak zorunda kaldı. Bu fiyatlar kimin lehine çalışmaktadır? Üretici zarar ediyorsa, ürün fiyatları geriliyorsa kazanan kimdir?” dedi.

ZİNCİRİN İLK HALKASI KOPTU!

Üreticinin değil sanayicinin kazandırıldığı bir sistem oluştuğunu söyleyen Kuşan, “Elbette sanayici de kazanacaktır. Ancak zincirin ilk halkası olan çiftçi zarar ederken tarımın sürdürülebilir olması mümkün değildir” dedi.