BÜYÜKŞEHİR’DEN ÇEVRE ALTYAPISINA 50 YILLIK STRATEJİK YATIRIM!
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, kentin atık yönetimi altyapısını 50 yıl boyunca güvence altına alacak 200 milyon TL’lik dev projenin temelini attı.
200 milyon TL'lik yatırım
Yaklaşık 200 milyon TL yatırımla hayata geçirilecek LOT-3 Düzenli Depolama Tesisi, Eskişehir'in yalnızca bugünkü değil, gelecek yıllardaki ihtiyaçları da gözetilerek projelendirildi.
2077 yılına kadar hizmet verecek
2077 yılına kadar hizmet vermesi hedeflenen tesiste doğada uzun yıllar ayrışmayan atıklar, çevre ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde güvenli olarak bertaraf edilecek.
Çevre altyapısına stratejik katkı
Proje, mevcut atık yönetimi kapasitesini artırmanın yanı sıra doğal kaynakların korunmasına ve sürdürülebilir çevre politikalarına da katkı sağlayacak.
Atık yönetiminde 50 yıllık planlama
Şehirlerin çöpünü, hafriyatını ve atığını planlamak uzun yıllara sari olmalı. 10 yılı, 20 yılı hatta 50 yıl sonrasını görebilmelisiniz. İşte bu tesis tam da böyle bir yatırım.
Çöpten enerji, enerjiden çiçek
Bertaraf sırasında ortaya çıkan atık ısıyı ise belediyemize ait seralarda değerlendiriyor, kentimizin peyzajında kullanılan çiçeklerin üretiminde kullanıyoruz.
İnşaat atıkları da ayrıştırılacak
Geçen yıl ikinci lotu hizmete aldık. Bugün de LOT-3'ün temelini atıyoruz. İnşaat ve yıkıntı atıklarını modern teknolojilerle çevreye zarar vermeden bertaraf edeceğiz.
45 bin haneyi aydınlatıyor
Eskişehir'in merkez ve ilçelerinden toplanan katı atıkları burada bertaraf ediyor, bu süreçte üretilen enerjiyle yaklaşık 45 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılıyoruz.
Bozkırın ortasında muz yetişiyor
Eskişehir'de katı atık gazından üretilen enerjiyle ısıtılan serada, karasal iklime rağmen Akdeniz şartları sağlanarak başta muz olmak üzere 60 çeşit tropikal bitki yetiştiriliyor.