Eskişehir Kuzey Kuşak Yolu projesinde tarım arazilerine ilişkin “tarım dışı kullanım” izni Toprak Koruma Kurulu tarafından oy birliğiyle kabul edildi.

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından Mayıs 2024’te başlatılan Kuzey Kuşak Yolu çalışmaları kapsamında süreçte yeni bir aşama daha geride bırakıldı.

Aralık 2024 itibarıyla Tarım ve Orman İl Müdürlüğü’ne yapılan ilk başvurunun ardından, kurumların talepleri doğrultusunda güzergâhta gerekli revizyonlar gerçekleştirildi.

Haziran 2026’da Toprak Koruma Kurulu’nun gündemine alınan dosyada yapılan değerlendirme sonucunda, güzergâh üzerindeki tarım arazileri için “tarım dışı kullanım” izni oy birliğiyle verildi.

Sürecin bundan sonraki aşamasında dosyanın Tarım ve Orman Bakanlığı’na sunulacağı bildirildi.

Tamamlandığında Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi, Eskişehir Teknik Üniversitesi ve Bursa yolu arasında 6 şeritli yeni bir ulaşım koridoru oluşturması hedeflenen proje, kent trafiğinin rahatlatılmasını amaçlıyor.

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, projenin kentin ulaşım geleceği açısından önemli olduğunu belirterek çalışmaların yasal süreçlerin ardından devam edeceğini söyledi.

Kaynak: Haber Merkezi