İçişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğiyle yürütülen Sivil Katılım Projesi kapsamında düzenlenen zirveye; kamu kurumları, yerel yönetimler ve kentte faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
Eskişehir’in pilot iller arasında yer aldığı proje kapsamında kentte yürütülen çalışmaların değerlendirildiği zirvede, sivil toplum kuruluşlarının karar alma süreçlerine katılımı ve yerel yönetimlerle iş birliği konuları ele alındı.
Programda konuşan yetkililer, Eskişehir’in güçlü sivil toplum yapısı ve katılımcı yönetim anlayışıyla örnek şehirlerden biri olduğunu vurguladı.
Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, proje sayesinde kentte kamu kurumları, yerel yönetimler, meslek odaları, muhtarlar ve vatandaşların ortak çalışmalar yürüttüğünü belirterek, yaklaşık 10 bin vatandaşın görüşlerinin alındığını ifade etti.
Ünlüce, proje kapsamında oluşturulan Sivil Toplum Destekleme Merkezi ve İklim Eylem Merkezi gibi yapıların katılımcı yönetim anlayışının kalıcı kazanımları olduğunu söyledi.
Zirvede ayrıca Sivil Katılım Projesi’nin üç yıllık sürecine ilişkin sunumlar yapılırken, proje kapsamında görev alan isimlere plaket takdim edildi. Program, “Eskişehir Sivil Katılım Yolculuğu” oturumu ve katılım hikâyelerinin paylaşıldığı panelle sona erdi.





