Eskişehir Kırım Türkleri Kültür ve Yardımlaşma Derneği tarafından Zekeriya Canıgüroğlu Parkı'ndaki Kırım Sürgün Kurbanları Anıtı önünde düzenlenen programa dernek üyeleri ve çok sayıda vatandaş katıldı. Çelenk sunumu, saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan etkinlikte, Kırım bayrakları alanda dalgalandırılırken günün anlam ve önemine ilişkin konuşmalar yapıldı.

“Kırım Tatarlarının yeniden ağır baskılarla karşı karşıya”

Programda konuşan Dernek Başkanı Recep Şen, Kırım Tatarlarının yüzyıllardır baskı, sürgün ve soykırımla mücadele ettiğini belirterek, tarihten bugüne uzanan direniş sürecini anlattı. Kırım Hanlığı döneminde Osmanlı Devleti ile birlikte adalet ve insanlık için mücadele ettiklerini ifade eden Şen, bugün ise Kırım Tatarlarının yeniden ağır baskılarla karşı karşıya olduğunu söyledi.

“240 yıl direndik, gerekirse bir 240 yıl daha direniriz”

1944 yılında yaşanan Kırım Sürgünü'nün halkın hafızasında derin izler bıraktığını hatırlatan Şen, 1987 yılında Moskova'da başlatılan geri dönüş mücadelesiyle birlikte Kırım'a dönüş sürecinin başladığını belirtti. Ancak 2014 yılında Kırım'ın işgal edilmesi ve 2022'de Rusya'nın Ukrayna'ya yönelik saldırılarıyla birlikte Kırım Tatarlarının yeniden baskı ve asimilasyon politikalarıyla karşı karşıya kaldığını dile getirdi. Şen, "240 yıldır baskı, zulüm, işkence ve soykırımla mücadele ediyoruz. Ama inanıyoruz ki 240 yıl direndik, gerekirse bir 240 yıl daha direniriz. Ata vatanımız Kırım'da yeniden özgür günlerimize kavuşacağımıza olan inancımız tamdır" dedi.

“Bir kere yükselen bayrak, bir daha inmeyecektir”

Kırım Tatarlarının bağımsızlık mücadelesinin simgesi olan gök bayrağın önemine değinen Şen, "Kırım Bayrak Günü'nün anlamı da budur. Mehmet Emin Resulzade'nin söylediği gibi, 'Bir kere yükselen bayrak, bir daha inmeyecektir.' Biz de bu bayrağı indirmemekte kararlıyız" ifadelerini kullandı.

Kaynak: İhlas Haber Ajansı