Törene; Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, İMO Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten, Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir ve vatandaşlar katıldı.

Kentin atık yönetimi altyapısını güçlendirecek proje kapsamında inşa edilecek yeni düzenli depolama alanının, Eskişehir'e 50 yılı aşkın süre hizmet vermesi hedefleniyor. Tesis sayesinde doğada ayrışması mümkün olmayan atıklar, çevre ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde güvenli ve kontrollü olarak bertaraf edilecek.

Gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir çevre bırakılması amaçlanıyor

Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen yatırımın, mevcut atık yönetimi kapasitesini artırmasının yanı sıra çevresel sürdürülebilirlik hedeflerine de önemli katkılar sunması bekleniyor. Projenin tamamlanmasıyla birlikte doğal kaynakların korunmasına destek sağlanırken, gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir çevre bırakılması amaçlanıyor.

200 milyon TL'yi aşan yatırım

Eskişehir'in uzun vadeli ihtiyaçları göz önünde bulundurularak planlanan 3. Sınıf Düzenli Depolama Tesisi (LOT-3), kentin çevre altyapısını güçlendirecek stratejik yatırımlar arasında yer alıyor. Yaklaşık 200 milyon TL'yi aşan yatırımla hayata geçirilecek tesisin, sürdürülebilir atık yönetimi anlayışına önemli katkı sağlaması öngörülüyor.

“Şehirlerin çöpünü, hafriyatını ve atığını planlamak uzun yıllara sari olmalı”

Açılış töreninde konuşan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, atık yönetiminin uzun vadeli planlama gerektirdiğini vurgulayarak, "Şehirlerin çöpünü, hafriyatını ve atığını planlamak uzun yıllara sari olmalı. 10 yılı, 20 yılı, hatta 50 yıl sonrasını görebilmelisiniz. İşte bu tesis tam da böyle bir yatırım" dedi.

“45 bin hanenin elektriği üretiliyor”

Ünlüce, içerisinde bulunulan Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi'nde Eskişehir merkez ve ilçelerden toplanan katı atıkların bertaraf edildiğini belirterek, bu süreçte elde edilen enerjiyle yaklaşık 45 bin hanenin elektrik ihtiyacının karşılandığını söyledi. Ünlüce, “Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisimizin, 12 yıllık işletmesi verilmişti, süresi dolmak üzere. 2 yıl yapım, 10 yıl da işletme. Ve biz burada, hem şehirdeki bütün çöp ilçeler de olmak üzere bütün katı atıklar toplanarak transfer istasyonlarımızla ve şehir merkezinde ilçe belediyelerimizin topladığı atıklar, çöpler burada bertaraf ediliyor. Ve burada bu bertaraftan enerji üretiliyor; yaklaşık 45 bin hanenin elektriği üretiliyor” ifadelerini kullandı.

Tesiste ortaya çıkan ısının da belediyenin seralarında kullanıldığını ifade eden Ünlüce, bu sayede kentin peyzajında kullanılan çiçeklerin üretildiğini kaydetti.

"İnşaat atıkları ileri teknolojiyle ayrıştırılacak"

Geçtiğimiz yıl ikinci lotun hizmete alındığını hatırlatan Ünlüce, bu yıl ise LOT-3'ün yapımına başlandığını belirterek, "İnşaat atıklarını burada ileri mühendislik teknolojileriyle, doğada birbirinden ayrışması zor olan atıkları ayrıştırarak doğayla dost bir şekilde bertaraf edeceğiz" ifadelerini kullandı.

Projeye katkı sunan İnşaat Mühendisleri Odası ile sektör temsilcilerine teşekkür eden Ünlüce, tesisin ortak kullanım anlayışıyla Eskişehir'in çevre konusunda örnek şehir kimliğini daha da güçlendireceğini dile getirdi.

“2077 yılına kadar hizmet verecek"

Yeni tesisin yalnızca bugünün değil gelecek nesillerin de ihtiyaçlarını karşılayacağını vurgulayan Ünlüce, "Bu yaptığımız tesis 50 yıl sonraya hitap edecek. Yani 2077 yılına kadar kullanacağımız bir tesis olacak" dedi.

Kaynak: Alperen Ata