Ankara Valiliği, başkentte düzenlenecek 36. NATO Zirvesi nedeniyle güvenlik önlemlerinin artırıldığını duyurdu. Yapılan açıklamada, zirvenin gerçekleştirileceği alanlar ile delegasyonların konaklayacağı noktalar ve kullanacağı güzergâhlarda özel tedbirler uygulanacağı belirtildi.
Valilik, belirlenen hassas bölgelerde yetkisiz kişi ve araç girişlerinin engellenmesine karar verildiğini bildirdi.
Toplantı ve Gösterilere Geçici Kısıtlama
Alınan karar doğrultusunda kent genelinde çok sayıda etkinliğe geçici süreyle izin verilmeyecek. Yasak kapsamında toplantılar, yürüyüşler, basın açıklamaları, mitingler ve çeşitli protesto faaliyetleri de yer alıyor.
Ankara Valiliği açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“NATO zirvesinin yapılacağı alanlar, delegasyonun konaklayacağı yerler ve geçiş yapacağı güzergahlar başta olmak üzere belirlenen hassas bölgelere yetkisiz araç ve şahısların girişinin engellenmesine karar verilmiştir.
Açık ve kapalı alanda yapılacak toplanma, toplantı ve gösteri yürüyüşü, basın açıklaması, açlık grevi, oturma eylemi, protesto eylemi, miting, stant açma, çadır kurma, el ilanı/bildiri/broşür dağıtma, afiş/pankart asma vb. eylem/etkinlikler 28 Haziran 2026 günü saat 00.00’dan 10 Temmuz 2026 günü saat 23.59’a kadar, 13 gün süre ile yasaklanmıştır.”
Yasak 10 Temmuz’a Kadar Sürecek
Valiliğin kararına göre söz konusu tedbirler 28 Haziran 2026 saat 00.00’da başlayacak ve 10 Temmuz 2026 saat 23.59’a kadar yürürlükte kalacak.





