Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde yaşanan gelişmelere ilişkin son durumu kamuoyuyla paylaştı. Sosyal medya hesabından açıklama yapan Uraloğlu, ilgili kurumlarla koordinasyon içinde hareket edildiğini belirterek bölgedeki Türk gemilerine ilişkin güncel bilgileri aktardı.
Bakan Uraloğlu, 26 Haziran 2026 tarihi itibarıyla bölgede bekleyen tüm Türk gemilerinin güvenli biçimde ayrıldığını ifade etti.
Uraloğlu açıklamasında, “Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır” dedi.
Bölgede faaliyetlerini sürdüren bazı gemilerin ise ayrılma talebinde bulunmadığını belirten Uraloğlu, Körfez içerisinde ticari faaliyetlerine devam eden 3 Türk sahipli geminin çalışmalarını sürdürdüğünü kaydetti.
Açıklamasında bölgede görev yapan Türk personeline de değinen Uraloğlu, “Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemimiz Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmemiştir. Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelimiz bulunmaktadır. Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz” ifadelerini kullandı.





